כיצד לבצע ניתוח של דף מוצר בכדי לשפר את המכירות
כאשר רוצים להעלות את אחוז -המרות (כלומר את כמות המכירות באתר בעבור כמות גולשים קבועה). הרבה אנשים עשים טעות ומתמקדים בתהליך הקניה בלבד, אפשרויות תשלום שונות ואפשרויות משלוחים בהחלט יכולות להיות יעילות אבל בל נשכח שעל מנת לבצע מכירה דבר ראשון הלקוח צריך להוסיף את המוצר לעגלת הקניות.
החלק שמקשר בין דף המוצר לבין תהליך סיום הרכישה הוא החלק שעל פי רוב אנו מדלגים עליו.
דבר ראשון – נתח את בעיות ההמרה
גוגל אנליטיקס יראה לכם איפה הלקוחות נוטשים אתכם בתהליך, בין אם זה בדף מסוים או באמצע תהליך כלשהוא.
Visual funnel זה יכול לתת לנו את המידע שאנו צריכים כדי לנתח איפה מתבצעת הנטישה
בדוגמא למעלה אנו יכולים לראות שאחוז הנטישה הכי גבוה קורה לפני שמכניסים את המוצר לעגל הקניות . קרי בדף המוצר עצמו
הסיבות לנטישת הגולשים יכולות להיות מגוונות בואו ננסה לנתח את הסיבות העיקריות
• חוסר אמון-הלקוח לא מרגיש מספיק בנוח לרכוש מהחנות אונליין שלכם. הסיבות העיקריות הם בדרך כלל מדיניות פרטיות לא מוצגת כראוי וחוסר בפרטים מזהים של בעלי-האתר כגון כתובת או טלפון
• חוסר בפרטים- דף המוצר שלכם מכיל מעט מאוד פרטים ומשאיר יותר מידי שאלות
• מחירים גבוהים – לעיתים המוצרים באתר מכירות שלכם יהו פשוט יקרים מידי עבור הלקוח (בל נשכח שלקוחות שרוכשים אונליין מצפים להנחה מסוימת)
• ניווט לוקה בחסר- הלקוח אף פעם לא צריך לנחש מה לעשות אחרי שלחץ "הוסף" במידה ואין הסבר ברור ולא מכוונים את הלקוח לכיוון מכירה סיכוי גובר שנאבד אותו
יש לקחת בחשבון שלקוח ממוצע לא יתקשר אתכם לגבי שאלה על איך לקנות כלומר רוב הסיכויים שהוא יקנה במקום אחר
בניית אתרים מאיה ויז'ן, בניית אתרים לעסקים, אתרי תדמית, אתרי מסחר, אתרי מכירות, מערכות ניהול תוכן חכמות.